Facebook Pixel Code

Obeležavamo Međunarodni dan nestale dece – 25. maj 2019

ASTRA zajedno sa saradnicama, međunarodnim organizacijama AMBER Alert EuropeMissing Children Europe i Global Missing Children Network obeležava Međunarodni dan nestale dece, 25. maj, aktivno učestvujući u međunarodnim kampanjama Football Cares i Don’t be An Easy Catch. Obe kampanje namenjene su deci, mladima i njihovim starateljima kako bi se zaštitili od potencijalnih otmica i nestanaka. U produžetku teksta vam prenosimo zvanična saopštenja organizatora ovih kampanja povodom 25. maja, Međunarodnog dana nestale dece.

 

Evropska policija međunarodnom preventivnom kampanjom upozorava decu na opasnosti od onlajn vrbovanja

Brisel – 25. maja na Međunarodni dan nestale dece eksperti policije posvećeni pronalaženju nestale dece pokreću novu kampanju upozorenja. Ove godine kampanja ‘#DontBeAnEasyCatch’ (Nemoj biti lak plen), kreirana u saradnji sa evropskim AMBER Alertom, nastoji da edukuje decu, naročito tinejdžere, o načinima onlajn vrbovanja. Kampanja će biti sprovedena u 23 zemlje.

Preventivna kampanja, koristeći animirani video, daje deci korisne savete koje su uobličili članovi Policijske mreže za nestale osobe (PEN-MP). Ova policijska mreza je prva i jedina takva mreza sastavljena od policijskih eksperata za nestale osobe iz svih krajeva Evrope.

Širite kampanju

„Svest o opasnosti od onlajn vrbovanja i dalje nedostaje. Fokus je i dalje na opasnostima koje vrebaju iz spoljnjeg sveta, dok deca lako mogu biti u riziku čak i dok su u svom toplom domu dok se zabavljaju onlajn aktivnostima. Pored toga, nemaju sva deca znanja o tome kako da se zaštite u onlajn svetu”, rekao je Damjan Miklič, predsednik PEN-MP i viši specijalni inspektor kriminalističke policije u Upravi policije Slovenije.

„Naročito sada, kada deca provode onlajn više vremena no ikad, važno je podizati svest o ovome i dati deci savete kako da se zaštite od onlajn predatora. Zato pozivam sve da šeruju kampanju u svojim zajednicama, bile to škole ili društvene mreže, ali i među roditeljima.“

Međunarodni aspekt

 #DontBeAnEasyCatch  kampanja sprovodi se u 23 zemlje i sadržaj je preveden na 19 jezika. Javnosti je prezentovana putem mreža policije i nevladinih organizacija koje se bave problemom nestale dece i dečjim pravima iz Albanije, Austrije, Belgije, Brazila, Hrvatske, Češke, Finske, Francuske, Nemačke, Grčke, Mađarske Italije, Malte, Holandije, Poljske, Portugalije, Slovenije, Španije, Srbije, Tajvana i Amerike, uz podršku Europola, Agencije Evropske unije za sprovođenje zakona.

***

Fudbalski klubovi podržavaju inicijativu za obeležavanje Međunarodnog dana nestale dece

Preko 170 fudbalskih klubova sa šest kontinenata na Međunarodni dan nestale dece podržavaju inicijativu usmerenu ka mladima iz ranjivih grupa.

Sedamdeset sedam klubova klubova, uključujući Liverpool, Chelsea, Juventus, AS Roma, FC Barcelona, Atletico Madrid, Borussia Dortmund i Baier Leverkusen i druge, na ovaj način predstavljaju preko 38 različitih zemalja i liga širom sveta.

Svaki od ovih klubova će na volonterskoj bazi 25. maja na svojim društvenim mrežama podeliti video-zapise sa trenutno nestalom decom iz svih krajeva sveta.

Inicijativu „Football Cares“ pokrenuo je Međunarodni centar za nestalu i eksploatisanu decu (ICMEC) uz podršku Udruženja evropskih klubova (ECA) i Fife (FIFA).

AS Roma, koji već duže vreme sarađuje sa ICMEC-om, je imao pregovaračku funkciju u ovom projektu.

„Svake godine prijavi se preko milion nestanaka dece. I dok se većina brzo i sigurno vrati kući, mnoga deca nestatu na duže“, rekao je Bob Cunningham, izvršni direktor ICMEC-a. „Na Međunarodni dan nestale dece imamo tu čast da nas podržava skoro čitava fudbalska zajednica. Imajući u vidu veliku vidljivost ovih klubova, nadamo se da će neko negde prepoznati neko od nestale dece iz videa, i da će to dovesti do toga da dete bude vraćeno kući.“

Više od 20 godina, ICMEC ulaže napore da svet učini sigurnijim mestom i zaštiti decu od otmica, seksulane zloupotrebe i eksploatacije. Njihove aktivnosti odvijaju se na svim kontinentima i ujedinjuje 30 zemalja u potragama za nestalom i otetom decom.

Svakog 25. maja ICMEC organizuje i koordiniše kampanje vezane za slučajeve nestale dece, proslavlja uspešno rešene slučajeve i podseća nas na one koji su još uvek nestali.

„Fudbal je najpopularniji sport na svetu i ICMEC je prepoznao potencijal u prisustvu ovih klubova na društvenim mrežama, kako bi poruku o nestaloj deci prosledili što dalje“, rekla je Caroline Humer, potpredsednica programa ICMEC-a. „Želeli bismo da se zahvalimo ECA i FIFA na fantastičnoj podršci, svakom klubu pojedinačno koji se pridružio akciji, i naročito AS Roma koji je prvi pristupio inicijativi i pomogao ICMEC-u u pokretanju ove kampanje.“

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Scroll to Top